22/11/17 : Chjama à i futuri iletti è à... u Statu...
CHJAMA À I FUTURI ILETTI È À… U STATU…
Ch’aspittemu
da i pulìtichi corsi ? Frà altru :
1)
Intantu d’uttene
a cuufficialità :
a) Di dà assai mezi per uttimizà a « cartula
di a lingua » (in termini di signature è
di messa in ballu).
b) Di battesi per uttene u corsu ubligatoriu à a
scola (ciò ch’ùn dumanda micca una riforma di a custituzione).
c)
Di vighjà à ciò chì u Statu rispittessi i so ingagiamenti in
l’educazione in u quatru di u Pianu 2020 (tutte e scole materne bislingue ;
ghjunghje à 40 % d’abiltati in u secundariu…).
d)
Di vighjà à a creazione
di scole immersive sperimentale publiche !
2)
D’ingagià un raportu
di forza cù u Statu s’ellu nega i nostri rivendicazione.
3)
S’ella hè uttenuta
a cuufficialità, d’esse :
-
pè un sistema immersivu
tutale à a scola primaria.
-
pè una furmazione
ubligatoria dentru à tutte l’intraprese isulane.
Ch’aspittemu
da u Statu francese ?
1) Ch’ellu tenissi i so ingagiamenti è ch’ellu si
dessi i mezi d’uttene i so
ugittivi in l’educazione in quantu à l’appiegazione di u Pianu 2020.
2) Ch’ellu ùn
dessi falzi argumenti ghjuridichi per impidì a prugressione di u corsu in a sucetà
(lascendu ricutà per cursufunia, deliberazione in corsu in i cullettività, a cundiziunalità
di l’aiutu à l‘intraprese…).
Ch’ellu
pigliessi in contu una brama pupulara, à sapè uttene i mezi di fà di a sucetà
corsa una sucetà bislingua (=> a cuufficialità… cù un cuntinutu). Vulintà
spressa in e mubilizazione è cù i voti.